Vastgoedbeheer
De sleutel van uw pand overdragen betekent: volledig vertrouwen schenken in een partij. Wij zien dat als een grote verantwoordelijkheid en daar gaat Grasgroep Vastgoedzorg dan ook uiterst serieus mee om. Met goed vastgoedbeheer krijgt u als eigenaar helderheid in uw portefeuille zodat uw vastgoed optimaal kan renderen. We zeggen niet voor niets: wij ontzorgen u van A tot Z. Het totale beheer van uw onderneming kunt u met een gerust hart aan ons overlaten.
Grasgroep voert diverse beheerwerkzaamheden uit voor haar opdrachtgevers. Deze werkzaamheden worden door Grasgroep in onderdelen ingedeeld. Onderstaand treft u een opsomming aan van de uit te voeren werkzaamheden/onderdelen. Uiteraard is dit naar wens van de opdrachtgever uit te breiden c.q. in te korten.
1. Inventarisatie vastgoed.
Onder deze werkzaamheden vallen:
- het verzamelen en beoordelen van de nodige beheergegevens over het project, de huurders en overige betrokken partijen;
- inrichten van onze geautomatiseerde administratie en invoeren gegevens;
- schriftelijk informeren huurders, onderhoudsrelaties en andere betrokkenen over het beheer;
- kennismakingsgesprek met de huurders (met inventarisatie van hun bijzondere aandachtspunten);
- opstellen van een onderhoudsbegroting op basis van NEN 2767.
2. Dagelijks vastgoedbeheer.
Hiertoe rekenen wij:
- Administratieve vastgoedbeheer/rapportages
- voeren van een adequate beheeradministratie;
- doorvoeren van contractueel bepaalde huurprijsaanpassingen en andere verplichtingen;
- huurfacturatie en –incasso (verzenden huurnota’s, toezien op tijdige betaling);
- het door een deurwaarder of advocaat laten uitvoeren van incassoprocedure(s) en begeleiding van deze procedure(s);
- vastleggen van financiële verplichtingen voortvloeiende uit onderhoudsopdrachten, exploitatiekosten etc.;
- gespecificeerde verantwoording op maandbasis van inkomsten en uitgaven (‘beheeroverzicht’);
- het verzorgen van de servicekostenadministratie;
- het beheren van een speciaal te openen bankrekening voor het object.
- Technisch vastgoedbeheer
- jaarlijkse (visuele) inspectie van het object, advisering over wenselijke onderhoudswerkzaamheden;
- actualiseren van de onderhoudsprognose;
- behandeling onderhouds- en reparatieverzoeken van huurder;
- voorbereiding, begeleiding en controle onderhoudswerkzaamheden;
- het afwikkelen van schadegevallen, zoals bijvoorbeeld waterschades, inbraakschades of stormschades;
- opdrachten en toezicht m.b.t. leveringen en diensten (servicekosten), in overleg met huurders;
- calamiteitendienst (24/7 bereikbaarheid voor urgente onderhouds- en servicevragen);
- beoordeling en herziening van onderhoudscontracten;
- administratie van technische opdrachten, aangegane verplichtingen e.d.;
- Commercieel vastgoedbeheer
- het assisteren van de eigenaar bij de beoordeling van WOZ-beschikkingen van het object;
- onderhouden contacten met huurders;
- huurderoverleg;
- signalering contractexpiraties en –verlengingen, bijzonderheden, advisering van opdrachtgever;
- onderhouden contacten met verhurend makelaar(s);
- onderhouden contacten adviseurs verzekeringen;
- contact vergunningverstrekker.
.